Tervetuloa riparin 512 sivuille!

"Moikka riparilainen ja riparilaisen huoltajat! Tältä sivulta löytyy tiedot rippikoulusi ennakkotapaamisista ja myöhemmin myös leiriä ja konfirmaatiota koskevat tarkat tiedot. Aikatauluihin saattaa tulla muutoksia kevään aikana. Tiedotamme niistä aina erikseen sähköpostilla."

Yhteiset tapaamiset ennen leiriä kevätkaudella 2024:

"Luvassa on pari lauantaipäivää, muutama iltatapaaminen ja yksi sunnuntain jumalanpalvelus. Merkkaa tapaamiset jo nyt kalenteriisi! Mikäli sinulle tulee este, voit ilmoittaa siitä nuorisotyönohjaaja Laura Kolulalle (yhteystiedot alempana)."

Riparistartti tammikuussa: keskiviikkona 24.1.2024 klo 17-18.30 Neulaskodilla (Pihkatie 4, Keljonkangas). Jos tämä ilta ei sinulle käy, voit osallistua 23.1. toisten ryhmien mukana samansisältöiseen iltaan. Aikataulu on sama.

Riparihärdelli 1: Lauantaina 3.2. klo 12-14 Neulaskodilla (Pihkatie 4). Tässä tilaisuudessa esittelemme seurakunnan työaloista varhaiskasvatuksen, lähetystyön, diakonian ja nuorisotyön. Päivä on yhteinen kaikille Säynätsalon alueseurakunnan ripareille.

Ripärihärdelli 2: Lauantaina 9.3. klo 12-14.30 Säynätsalon seurakuntakodilla (Saarnatie 1, Säynätsalo). Tässä tilaisuudessa tutustumme kirkkoon ja hautausmaahan, suntion ja kanttorin työhön. Päivä sisältää myös ehtoollisopetuksen. Valmistaudumme myös yhdessä tulevaan jumalanpalvelusvierailuun. Päivä on yhteinen kaikille Säynätsalon alueseurakunnan ripareille.

Jumalanpalvelukseen tutustuminen ja ehtoollinen: Sunnuntaina 17.3. Jumalanpalvelus alkaa klo 10, me tulemme paikalle jo 9.30. Tarkka aikataulu sovitaan riparihärdelli 2 aikana lauantaina.

Riparikonsertti: Lauantaina 27.4. klo 17-18.00 Keltinmäen kirkossa. Huom. aikataulu on muuttunut! Bussikuljetus järjestetään Säynätsalon kirkolta ja Neulaskodilta.

Auto 1 Lähtö (ryhmät 611 Korpilahti ja 513 Keljonkangas): Korpilahti ABC:n kylmäasemalta klo 16.00, josta ajo Keljonkankaalle Neulaskodille klo 16.30, josta matka jatkuu Keltinmäen kirkolle konserttiin. Tähän autoon pyydetään kyytiin Korpilahden rippikoululaiset ja Keljonkankaalta ryhmän 513 rippikoululaiset, poislukien Säynätsalosta kyytiin tulevat (Auto 2). Auton vastaava ohjaaja on Pia-Maria Hänninen 040 464 9006.

Auto 2 Lähtö (ryhmät 511 ja 512, ja Säynätsalon alueella asuvat): Säynätsalon kunnantalon viereiseltä levikkeeltä Parviaisentieltä klo 16.15. Bussi ajaa n. klo 16.30 Neulaskodin kautta Keltinmäkeen. Tähän autoon pyydetään kyytiin kaikki Säynätsalon alueella asuvat rippikoululaiset, sekä Keljonkankaalta 511 ja 512 rippikouluryhmien jäsenet. Auton Vastaava on Laura Kolula 044 7575 067.

HUOM! Jos lähdet kyytiin Säynätsalosta tai kuljet Keltinmäkeen omalla kyydillä, ilmoitathan asiasta Laura Kolulalle etunimi.sukunimi@evl.fi

Paluukyydit lähtevät n. klo 18.00 Keltinmäestä samoja reittiä takaisin.

Riparin lähipäivä ja vanhempainilta: Keskiviikkona 15.5. Säynätsalon seurakuntakodilla. Lähipäivä nuorille alkaa klo 17 ja vanhempainilta huoltajille klo 18.30. Tilaisuuksissa käydään läpi mm. leiriä ja konfirmaatiota koskevat käytännön asiat. Nuorten kanssa aloitetaan tulevan leirijakson valmistelut.

Leirijakso ja konfirmaatio:

Rippikoulun Leirijakso: 8.-15.7.2024, Vesalan leiri- ja toimintakeskus, Jyväskylä

Konfirmaatio: sunnuntaina 21.7.2024 Korpilahden kirkossa klo 10

Terveisin,

Laura Kolula, Antti Koivisto ja Teresa Keskisipilä

Leirin nuorisotyönohjaaja, pappi ja kanttori

etunimi.sukunimi@evl.fi

Linkkejä rippikouluun liittyen:

Seurakunnan leiri- ja retkitoiminnan säännöt: https://tinyurl.com/y2uve5k2Linkki avautuu uudessa välilehdessä

Ulkoläksyt: Ulkoläksyt - Jyväskylän seurakunta (jyvaskylanseurakunta.fi)

Nuorisotyönohjaaja
Säynätsalon lähikirkkoalue
Saarnatie 1
40900 Säynätsalo

Nuorisotyö kouluikäisten parissa, rippikoulun jälkeinen nuorisotyö

Vastuupappi, pappien tiimiesihenkilö
Korpilahden lähikirkkoalue
Kirkonmäentie 1
41800 Korpilahti
Kanttori
Säynätsalon lähikirkkoalue
Saarnatie 1
40900 Säynätsalo

Pääsääntöiset vapaapäivät maanantai ja tiistai.